Atelier „Art Terapie”

DEZVOLTAREA  PERSONALA  A  COPILULUI  PRIN ARTA SI JOC

Dezvoltarea copilului nu presupune doar cresterea lui fizica, ci si cresterea lui emotionala, spirituala, sociala, adaptativa. Chiar si crestearea fizica uneori nu este bine integrata. De aceea rolul acestui program este de a ajuta copilul, in procesul dezvoltarii armonioase, lucrand la cele patru dimensiuni ale EU-LUI: EU CORPORAL, EU PERSONAL, EU SOCIAL, EU ADAPTATIV. Se lucreaza progresiv, prin exercitii terapeutice, folosind instrumente variate si metode diverse (artterapie, dramaterapie, meloterapie, dansterapie, etc).

SCOPUL programului este de a ajuta copiii sa se cunosca mai bine, sa se accepte asa cum sunt, sa   colaboreze liber si armonios cu cei din jur, sa se adapteze mai usor la situatiile noi, toate acestea ducand la un nivel mai ridicat al inteligentei emotionale.

Dezvoltarea “Eu-lui corporal”

Obiective:

  • Constientizarea copiilor de propriile trairi si simtiri;
  • Constientizarea  copiilor de propriul corp (coordonatorul va observa unde sunt dificultati si va lucra cu ei dupa un plan individualizat);       
  • Abordarea problemelor de lateralitate, miscare si raspuns prin miscare;
  • Dezvoltarea atentie si a propriei examinari;
  • Constientizarea infatisarii si propriilor particularitati – autocunoastere;
  • Importanta respiratiei si a relaxarii

Dezvoltarea “Eu-lui personal”

Obiective

  • Dezvoltarea capacitatii de a alege;
  • Activarea resurselor personale si stimularea creativitatii
  • Dezvoltarea limbajului si a vocabularului;
  • Dezvoltarea increderii in sine;
  • Creearea dinamicii de grup;
  • Dezvoltarea capacitatii de a face fata la frustrare;

 Dezvoltarea “eului social”

Obiective

  • Dezvoltarea simtului empatic;
  • Dezvoltarea  capacitatii de a comunica si a colabora cu ceilalti;
  • Dezvoltarea capacitatii de a socializa;
  • Dezvoltarea limbajului;
  • Dezvoltarea creativitatii;

 Dezvoltarea “Eu-lui adaptativ”

Obiective

  • Adaptarea la sarcini si situatii diferite
  • Capacitatea de a gasi solutii  si a le pune in practica
  • Dezvoltarea abilitatii de a rezolva  probleme;
  • Dezvoltarea capacitatii de a colabora si incurajarea acestei colaborari;
  • Dezvoltarea increderii si socializarii cu o persoana din afara grupului;
  • Invatarea „recompensei”;
  • Capacitatea de a gasi solutii creative (fara manipulare si suparare);
  • Dezvoltarea capacitatii de a se incuraja si sustine reciproc;
  • Dezvoltarea adaptabilitatii si a fortei interioare;

Programul se intinde pe parcusul unui an scolar (formula standard), dar suntem deschisi la sugestiile si propunerile dumneavoastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *