Program Anteprescolari

Despre Programul Anteprescolar la Pro Kinder:

Ce trebuie să stiti despre noi?
Activitatile desfasurate tin cont de specificul varstei si de nevoile individuale ale copilului.
Sistemul de lucru are la baza un Curriculum care urmareste dezvoltarea copilului pe urmatoarele dimensiuni: Limbaj, Cognitiv, Motor, Social, Autoservire.
Integrarea se realizeaza treptat si tine cont de dezvoltarea emotionala si cognitiva a copilului.
Varsta admitere: acceptam copiii dupa varsta de 1 an.

Curriculum de predare la Pro Kinder are la baza:
• Curriculum pentru educatia timpurie a copiilor propus in Romania;
• Curriculum pentru educatia timpurie propus si aprobat in U.S.A;
• Alte sisteme si tehnici folosite pentru nivelul 0-3 1/2 ani in tari cu un sistem de educatie bine dezvoltat pentru nivelul Anteprescolar;
• Domeniile de dezvoltare urmarite pentru programul de Anteprescolar: Limbaj, Cognitiv, Motor, Social, Autoservire.
Limba de predare –Limba Romana si Limba Engleza.
Metodele de predare urmaresc progresele copiilor si sunt diferențiate in functie de specificul activitatii, de nivelul de dezvoltare al grupei si de etapa psihologica in care se afla copiii. Pe nivelul anteprescolar activitatile urmaresc evolutia copiilor pe domeniile de dezvoltare si de aceea activitatile individuale alterneaza cu cele de grup.
Evaluarea se realizeaza periodic astfel:
• Saptamanal caietele de corespondenta contin rubrici evaluative,
• Periodic copiii sunt evaluati pe o fisa Portaj. Aprecierile sunt comunicate parintilor si stau la baza proiectarii activitatilor pentru perioada urmatoare de catre coordonatorii grupelor.

Comunicarea cu părinții este strânsă și se realizează prin mai multe canale:
• Caiet de corespondenta de la profesor/educator despre activitățile de la clasă cu rol evaluativ si informativ
• Scrisori de corespondenta saptamanale care cuprind activitatile desfasurate de copii
• Comunicare directă cu părinții (telefonic sau la intalniri programate)
• Evenimente care îi implică pe părinți: lectii deschise, serbari, atelier
• Intalniri cu parintii (periodice)

 

Integrarea
In urma evaluarii efectuate inainte de inscriere, de catre un psiholog se realizeaza un plan individualizat de integrare. Planul tine cont de varsta si nevoile copilului.
Pentru copilul mic atasamentul este important in procesul integrarii. Atasarea copilului se face treptat, in prima etapa fata de o singura pesoana (un adult -„ figura de atasament”), ulterior copilul continuand procesul atasarii si fata de alte persoane din jurul lui (adulti si copii).
Procesul integrarii dureaza de la cateva zile pana la cateva saptamani si depinde de structura emotionala a copilului.
Alimentatia copiilor
Alimentatia tine cont de legislatia romana de hrana a copilului.
Structura programului de masa este urmatorul: mic dejun, masa de fructe proaspete, masa de pranz si gustare dupa programul de odihna (in functie de programul ales).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *